Rozwój motoryzacji w Polsce nastąpił dużo później niż w Ameryce. Dane z tamtego okresu zawierają informację, że w przybliżeniu po Warszawie jeździło nie więcej niż 400 wozów. Polska motoryzacja zaczęła się rozwijać w latach dwudziestych XX wieku, ale samochody zaczęto produkować seryjnie nieco później.
W latach trzydziestych Polacy rozpoczęli konstruowanie samochodów ciężarowych na licencji włoskiego Fiata. To wiekopomne wydarzenie miało miejsce w Ursusie. Do wybuchu Drugiej Wojny Światowej polscy inżynierowie opracowali wiele modeli samochodów ciężarowych dla wojska jednak nadejście września 1939 pokrzyżowały plany rozwoju fabryki. Wojna niemal zniweczyła cały przemysł samochodowy w Polsce. Po jej zakończeniu przemysł motoryzacyjny budowano od podstaw.
W odbudowanych po wojnie fabrykach wyprodukowano pierwsze polskie auto- bardzo lubiana przez Polaków Syrenę a niedługo potem na szosy wyjechał Fiat 126p. Fiat 126p cieszył się wielka popularnością. Auto było tak lubiane, że produkcje zakończono dopiero w 2000 roku.
Równie chętnie jak do Maluchów Polacy wsiadali do Polonezów- kolejnej rodzimej marki samochodów. Dzisiaj po naszych drogach pędza samochody różnych marek i klas. Od 89 roku w wyniku zmian politycznych w naszym kraju możemy gościć reprezentantów wszystkich uznanych marek samochodów i cieszyć się ich ofertami.