Auto kontra auto

Ostatnio bardzo popularne w Internecie, prasie motoryzacyjnej i programach telewizyjnych poświęconych tej tematyce, stały się porównania samochodów należących do tej samej klasy, ale wyprodukowanych przez różne koncerny. Takie testy cieszą się dużym zainteresowaniem wśród fanów motoryzacji. Dzięki tego typu porównaniom można zobaczyć wszystkie wady i zalety danego auta, odnieść je do plusów i minusów konkurencyjnego samochodu i wyciągnąć wnioski. Jest to przydatne wówczas, gdy ktoś nosi się z zamiarem kupna samochodu, a nie może się zdecydować na konkretną markę. W takich testach porównuje się właściwie wszystkie możliwe aspekty dotyczące samochodów. Podstawowym zagadnieniem jest porównywanie ilości spalanego paliwa w cyklu mieszanym. Poza tym, brane pod uwagę są wszelkie tematy związane ze zwrotnością auta, jego ciężarem, wielkością, obszernością bagażnika, ceną, i tak dalej. Takie testy porównawcze wykonywane są zwykle przez dziennikarzy motoryzacyjnych. Później wyciągane są wnioski i wyłaniana jest zwycięska marka w danej klasie samochodów. Oczywiście takie testy powinny być wykonywane bezstronnie, rzetelnie i obiektywnie. Jednak czasami dziennikarze biorą udział w tak zwanych testach sponsorowanych przez daną markę, więc wypadnie ona zawsze lepiej od konkurencji. Jest to zachowanie nieuczciwe i nie może być opiniotwórcze. Wyniki takich porównań nie mogą być brane pod uwagę jako wiarygodne.